۷ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

علمای شیعه‌وسنی همواره درمقابله با اندیشه انحرافی پیشتاز بوده‌اند

علمای شیعه‌وسنی همواره درمقابله با اندیشه انحرافی پیشتاز بوده‌اند

بوشهر - مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علمای شیعه و سنی همواره در مقابله با اندیشه های انحرافی پیشتاز بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر دوشنبه در نشست علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر اظهار داشت: در قرآن سراج برای تشریح دو موضوع به کار رفته است که یکی برای خورشید عالم‌تاب است و یکی هم برای تعبیری از حضرت محمد(ص) است.

وی با اشاره به اینکه اگر خورشید نباشد و نورافشانی نکند جانوران و گیاهان و موجودات زنده رشد نمی‌کنند، اضافه کرد: در عالم انسانی همه موارد به کمال رسیدن انسان‌ها و استعدادها و نبوغ در پرتو خورشید دیگری است و خورشید انسان‌ساز برای پیامبر اسلام به کار رفته است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در تمام تفاسیر اهل سنت این حدیث از عایشه نقل شده است که در مورد اخلاق پیغمبر می‌فرمایند که اگر قرآن را به صورت انسانی تجسم کنیم، در پیغمبر نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام و کتاب و دین ما مظهر لطف و مهربانی خداوند است، ادامه داد: در زمان پیامبر امت اسلامی برای مسائل دینی به ایشان مراجعه می‌کردند ولی پس از ایشان به آثار وی مراجعه می‌کنند که قرآن و سنت است.

حاتمیان با اشاره به اینکه صاحبان اندیشه اسلامی در گرایش‌های مختلف هیچ مشکلی با هم ندارند، افزود: اندیشمندان اسلامی همواره از کرسی تدریس هم استفاده می‌کردند و برخی از بزرگان اهل سنت شاگرد امام صادق(ع) بودند.

وی با اشاره به اینکه در قرن هفتم اندیشه‌های انحرافی در جامعه شکل گرفت، تصریح کرد: اولین کسانی که در مقابل اندیشه‌های انحرافی ایستادگی کردند عالمان بزرگ اهل سنت بودند؛ برخی افراد اندیشه‌های اسلامی را زیر سوال بردند ولی علمای شیعه و سنت مقابل آنها ایستادند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امروز نیز اسلام گرفتار یک جریان تکفیری افراط‌ گرا شده است، گفت: این جریان اسلام را درگیر نزاع‌های مختلفی کرده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی علمای دینی وظیفه دارند که مبانی اندیشه اسلامی را تشریح کنند و اندیشه‌های انحرافی را بیان کنند و بگویند که این جریان انحرافی چه خسارت‌هایی برای جوانان و افرادی که در معرض این جریان هستند دارد.

کد خبر 3011993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha